pon.. lis 18th, 2024
Co musi zawierać dobra reklama?

Co musi zawierać dobra reklama? Reklama i ogólnie pojęty marketing to podstawa odpowiedniego rozwoju prowadzonej działalności. Oczywiście, można liczyć na to, że dobra opinia o firmie i o produktach, a także usługach, sama sprawi, że nowych klientów będzie coraz więcej. Jednak w dzisiejszych czasach konkurencja jest tak duża, że warto wiedzieć, co powinna zawierać dobra reklama.

Co musi zawierać dobra reklama?

reklama Szczecin
reklama Szczecin

Dobrze zaplanowana i skonstruowana reklama może znacznie wpłynąć na zwiększenie przychodów z prowadzonej działalności. Bardzo dobrze wiedzą o tym duże firmy, które znaczną część swoich zysków przeznaczają na reklamę, ponieważ mają świadomość tego, że po pewnym czasie zwróci się im to w postaci zwiększonej liczby klientów i większych przychodów. Dobrze widać to również wśród małych marek, które dopiero co się rozwijają, ale już od samego początku mocno inwestują w reklamę. Zainteresowanie klienta nowym produktem zachęci go do skorzystania z oferty. Jeśli produkt lub usługa są naprawdę wysokiej jakości i wyróżniają się na rynku, to można mieć pewność, że klient wróci i może sprowadzić ze sobą innych potencjalnych klientów.

Zobacz także:

Teraz jednak czas dowiedzieć się, co powinna zawierać dobra reklama:

      • Opis produktu – oczywiście nie ma to być długi i skomplikowany opis tego, jaki dokładnie jest dany produkt. Zazwyczaj w reklamie nie ma miejsca na szczegółowość, dlatego też na niewielkiej powierzchni, należy umieścić jak najwięcej najistotniejszych informacji. Jest to dobre miejsce do wyróżnienia, czym charakteryzuje się dany produkt i co sprawia, że spośród innych, konkurencyjnych, to właśnie on jest wyjątkowy. Pomiń walory wizualne, o ile możesz je zaprezentować na reklamie, a skup się na jego pozostałych cechach.
      • Krótkie i chwytliwe hasło – chyba każdy dobrze wie, jak niektóre hasła reklamowe na stałe przylgnęły do konkretnych produktów. Dlatego dobrze jest więc wymyślić takie hasło reklamowe, które jasno będzie kojarzyć się tylko z tym konkretnym produktem. Klienci muszą wiedzieć, z jakim produktem mają im się kojarzyć konkretne słowa. W celu znalezienia odpowiedniego hasła warto wynająć do tego specjalistów, którzy mają już na swoim koncie sukcesy w tej kategorii.
      • Wskazać korzyści – często reklama, to pierwsze miejsca spotkania klienta z produktem. Dlatego też w tym miejscu właśnie należy zachęcić go do skorzystania z oferty. Każdy produkt powinien czymś się wyróżniać. Klient powinien dowiedzieć się, co uzyska, dzięki temu, że skorzysta właśnie z tego produktu. Jeśli marka istnieje już jakiś czas na rynku i kojarzy się np. z wytrzymałością, to warto to skojarzenie wykorzystać w reklamie i wzmacniać je. Klient musi wiedzieć, dlaczego ma wybrać właśnie ten produkt, a nie iść do konkurencji.
      • Call to action – jest to zwrot, który bardzo często wykorzystuje się w reklamie. Ma on zachęcić klienta do działania, czyli inaczej mówić, po prostu do kupna produktu. W sklepach internetowych może to być choćby czerwony przycisk z napisem „KUP TERAZ”. Ma on się rzucać w oczy i w sposób perswazyjny zachęcić odbiorcę do zakupu. Jest to bardzo ważny element, ponieważ czasem klienci bardzo zainteresowani są produktem z reklamy, jednak przez brak tego drobnego elementu, który podświadomie kieruje ich do zakupu, po prostu rezygnują z transakcji.
      • Reklama powinna być zgodna z prawdą – każdy, kto zleca produkcję reklamy, powinien zawsze być w niej szczery z klientem. Nie powinno się reklamować cech produktu, których on w ogóle nie ma. Reklama powinna opierać się jedynie na samej prawdzie. Dzięki temu klient nie będzie zawiedziony, że nie może skorzystać z czegoś, o czym go wcześniej zapewniono. Poczuje się oszukany i już więcej nie kupi danego produktu. Natomiast jeśli za dużo mu się nie obieca, to z czasem ulepszając produkt, można klienta pozytywnie zaskoczyć.

Regularnie inwestuj i rozwijaj reklamę internetową

Choć reklamy w postaci billboardów, czy w gazetach nadal mają rację bytu, ponieważ przyciągają wzrok, to jednak od kilku lat na znaczeniu coraz bardziej przybiera inna forma reklamy. Mowa oczywiście o marketingu w Internecie. Ta wirtualna sieć daje ogromne możliwości, dzięki którym w prosty i szybki sposób można trafić do klientów, do których wcześniej nie było w ogóle takich szans. Internet nie ogranicza sprzedawcy pod względem lokalizacji, a więc rynek odbiorców nagle znacznie się poszerza.

Sprawdź także:

Reklama internetowa jest stosunkowo prosta do stworzenia i tania. Mimo wszystko również w tym zakresie warto korzystać z usług firm, które specjalizują się w tej formie marketingu. Dzięki temu można mieć pewność, że korzyści z zastosowania takiej reklamy zostaną zmaksymalizowane.

Świadomość tego, jaka powinna być reklama, co powinna zawierać, a także gdzie najlepiej ją umieszczać, zwiększa szanse na to, że stanie się ona skuteczna. Jeśli reklamowany produkt będzie naprawdę wysokiej jakości, to dobra opinia o produkcie, w połączeniu ze skuteczną reklamą sprawią, że rozwój firmy będzie bardzo dynamiczny. Warto czasem wydać zarobione pieniądze i zainwestować je w reklamę, ponieważ zwrot z takiej inwestycji może być naprawdę spory.

 

By